mandag den 8. marts 2010

Last Goodbye!

Mit Kina-ophold lagger mod enden, og det samme gør min blog - det her bliver meget muligt det sidste indlæg.. Trist!

Historien endte dog lykkeligt; Sarah og jeg nåede lyntoget fra Shanghai til Wuhan, flyet til Beijing afgik (på trods af fovarsel om snestorm) til tiden, og vi havde glædeligt gensyn med de andre danskere på skolen i Tianjin i går eftermiddags efter en enkelt overnatning i Beijing :)

Efter en dejlig middag endte vi, hvor det hele i sin tid startede; på Ali Baba, så i skrivende stund sidder jeg på Starbucks og forsøger at pleje mine tømmermænd med mocha og sandwich.. Det går sådan noglenlunde :)
Når vi en gang får taget os sammen, er planen at rejse os op og gå ned ad gaden, hvor der ligger en kæmpe discount-skobutik og lige shoppe amok en sidste gang. Da vi landede i Beijing i forgårs, var det første vi gjorde, at smutte forbi hostelet og smide bagagen, for derefter at tage med undergrunden ud til Yashou (et stort varehus med kopi-ting, perler og "silke" - lidt ala silkemarkedet, men bedre og billigere!) og købe de sidste souviners (glæd jer!). Fik også lige købt et par fede bowler-agtige sko til mig selv. Jeg er jo en lille bowler!

Egentlig ville jeg gerne lige stikke hovedet ind i klasserne og sige hej til mine unger igen, men de nyankomne danskere, der i de her dage underviser for første gang, fortalte mig i går, at mine unger kalder deres nye engelsklærer for Sofie :) Hun har ellers forsøgt at forklare dem at jeg er i Danmark, men ja.. Derfor er det nok bedst, jeg bliver væk. Desværre. Må indrømme at jeg savner dem lidt..
Min kollega fra Advanced 4 har dog hjulpet Sarah og mig rigtig meget på rundrejsen; hun købte flybilletter for os gennem en kinesisk side (der findes nemlig to forskellige priser på alt; den internationale og den kinesiske - den kinesiske er selvfølgelig langt billigst) og har i det hele taget været rigtig flink og hjælpsom gennem de sidste 6 måneder. Købte to pakker fin te i Lijiang (Sydvestkina), og tror jeg giver hende den ene.
Anyways..

Jeg har virkelig, virkelig svært ved at forstå, at jeg det her sådan set er sidste dag i Kina. Tanken om at stå i Aalborg lufthavn om lidt over 24 timer er utrolig fjern, og ret skræmmende for at være helt ærlig. Nu må I tage godt imod mig! Har nok taget lidt Kina-skade - altså, min "smerteterskel" i forhold til hygiejne er rykket en hel del, har hang til lyskæder, og foretrækker faktisk spisepinde fremfor kniv og gaffel. Min indre-kineser er i fuld flor!

Jeg lovede at smide billeder fra rundrejsen herpå bloggen, når jeg fik fat i min egen computer, men har simpelthen ikke tid i dag. Efter en hurtig runde i sko-butikken, tager vi tilbage til skolen for at hente vores ting, for derefter at hoppe med toget nordpå til Beijing. I aften mødes vi alle for at spise en sidste Peking-and (en Beijing-specialitet) og snakke om gamle dage. ;) Forhåbentlig smutter vi også forbi en hyggelig bar i den nordlige del af byen, for lige at drikke en aller, aller sidste White Russian og skåle i Tsingtao.

I morgen går turen til Danmark. Puha!

Glæder mig sindssygt meget til at se jer alle igen :) Efter på rundrejsen at have udforsket hver en skummel afkrog af Kina, føler både Sarah og jeg os endelig klar til at vende hjem.
For at runde af, vil jeg bare lige sige - på en forhåbentlig ikke alt for corny måde - at det har været nogle fantastiske 7 måneder; utrolig anderledes fra hvad jeg hjemmefra havde forventet, men absolut fede!

Og så, til aller, aller sidst vil jeg lige slutte af med et guldkorn fremsagt af Sarah i går aftes i taxaen; Alting går hurtigere på hug!

Vi ses! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar