tirsdag den 4. august 2009

Projektet

Okay. Med 16 dage til afrejse er det vel på tide at skrive sit første blogindlæg. Hmm.. Satte jo barren højt i 2006 med min USA-blog. Smækker lige noget Kings of Convenience på, så går det nok nemmere. Godt så.

Siden opholdet i Minnesota har jeg længtes rigtig meget efter udlandet og forandring i det hele taget, og det virkede derfor naturligt at lede efter arbejde uden for Danmarks grænser, da 3.g begyndte at lagge mod enden ( - det danske arbejdsmarked har i øvrigt vist heller ikke rigtig brug for mig i øjeblikket). For at gøre en lang historie kort, gik der nogle måneder, hvor jeg ledte og ledte i organisations-junglen efter det rigtige projekt, og det fandt jeg så gennem ChinaLink. En dansk organisation med hovedsæde i Århus, der 2 gange årligt sender omkring 12 danske unge til Tianjin, Kina, for at undervise børn i engelsk på en lokal skole. Projektet er fedt, fordi vi, udover at lære en fremmed kultur at kende, skal bruge vores engelsk på en ny måde. Samtidig fungerer balancen mellem vant og uvant rigtig godt, idet man ikke er mutters alene i et fremmed land, men derimod bor sammen med andre i samme situation. Så har jeg også nogle at holde jul med! YAY! - har forresten set billeder af de kære kineser børn, og de er seriøst ikke til at stå for :) Af en eller anden grund ser kinesere yngre ud end de egentlig er.. Undervisningen står på til sidst i januar, og derefter har vi 6 uger til at rejse rundt på egen hånd i Kina. Fedt!
Midt i juni mødtes os deltagere til et informationsmøde i Århus, og det var en enorm lettelse at hilse på de andre, som alle virkede rigtig flinke og engagerede! Virkelig en positiv overraskelse, og jeg er ikke længere i tvivl om at det bliver nogle spændende måneder i Kina med de andre. Udfordrende selvfølgelig. Men altså... Nu er det tid til at se verden uden for Aalborg i øjnene igen. Glæder mig rigtig meget.

For mere info om projektet og skolen, kig her: http://www.chinalink.dk/artikler/danske%20vaerdier%20paa%20proeve.pdf eller her: http://www.chinalink.dk/artikler/dansk%20laerer%20paa%20proeve.pdf

1 kommentar:

  1. Ihh hvor jeg glæder mig til at vi rejser og nu er der kun 9 dage til :D

    SvarSlet